Fars dag; här har ni bloggande pappor

När det var mors dag gjorde jag ett inlägg och hyllade några mammabloggar. Nu tänkte jag att jag ska göra en uppföljare till fars dag. Men det var svårare än jag hade trott att hitta några bra pappabloggar. Här är fyra stycken bloggande pappor och vad deras bloggar handlar om lite kort.

hejaabbe.com
HejaAbbe handlar om sonen Abbe en kämpe med ett medfött hjärtfel, kromosomavvikelse och en saknad njure. Abbe föddes i mars 2005 och på den här bloggen kan du läsa om hans kamp på sjukhuset men också om andra upptåg och funderingar från Abbe och även hans bror.


villesvvo.wordpress.com
Villes pappa samlar sonens funderingar, förklaringar och fantasi inför framtiden i en blogg. Det är snabba anteckningar främst till Ville själv. En blogg helt utan uppdateringsångest och lika spontan som Villes tankar.


hoppelajnen.se
En stolt far som skriver om allt och ingenting. Berättar om sin vardagsbetraktelser och klämmer gärna in ett par skrytsamma inlägg om sonen Jason. Bloggen är fylld med inlägg som visar på humor, enligt honom själv är humor viktigt och ett riktigt måste.


klaffen.ratata.fi
Kanske inte så mycket en pappablogg men det finns ju inslag som bevisar att mannen är far. En rolig blogg  med humor och många skojiga tankar om det mesta.


När jag sitter och söker efter bloggande pappor hittar jag även denna sida coolapappor.se. En sida just för pappar vare sig de är gifta, skilda, sambo, särbo, ensamstående eller varför inte blivande pappa. Det är en sida där du kan läsa andra pappors bloggar, ta del av roliga tester och läsa intressanta krönikor, intervjuer och debattartiklar. En sida för att inspirera alla pappor där ute.

Kommentarer
Postat av: Sofia

sv; visst var de? Verkligen superfint att se fram emot till våren! :D

2010-11-14 @ 19:19:27
URL: http://thestoryofsofia.blogg.se/
Postat av: mizthanguyen

Nu är Veckans Blogg avgjord. Kika in för att se om det var just du som vann! :)

2010-11-14 @ 22:31:59
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Villes pappa

Hej, va go du är som väljer ut mig till ett blogginlägg med orden "bra pappabloggar". Tar det som en komplimang i mina försök att blogga. Hyffsat ny med det och gör det ärligt mest för sonen och mig själv. Men jättekul att få positiv respons utifrån också. Du verkar vara lite mer av ett proffs och kanske att jag en dag blir lika säker som du. Jag tittar och lär:-) Ha det bäst!

2010-11-14 @ 22:37:59
URL: http://villesvvo.wordpress.com
Postat av: Marika

Sv: Jag tänker alltid "Åhh! Vilken mysig kofta, men jag väntar med att köpa den så kanske jag hittar en ännu snyggare någon annanstans!" Och sen så slutar det med att jag inte köper något :P Just nu är jag lite föööör snål kanske för jag har inet jättemycket pengar...

2010-11-15 @ 10:12:07
URL: http://kikafika.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul med bloggande pappor. Finns få av dem i en djungel av alla bloggande mammor ;)

2010-11-15 @ 11:08:51
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0