Tre saker jag helst inte äter

Tomater
Då menar jag den stora sorten. Jag vet inte riktigt vad det är jag inte gillar. Det är helt enkelt äckligt med tomater, lukten, smaken, konsistensen. Men de där små som man köper i platslådor funkar helt okej, de är faktiskt nästan goda. En ny upptäckt är att jag gillar att äta varma tomater i exempel hamburgare och toast, funkar utmärkt. Annars ett stort BLÄ och jag får kväljningar om jag tuggar på en stor rå tomat!

Svamp
Jag är väl inget stort fan av skogen i sin helhet heller. Men svamp usch, hur kan man ens ha det i mat! Speciellt de där som man köper i grönsaksdisken som smakar jord. Min syster har dem i sallad och de smakar ju dynga. Tummen ner för svamp. Men plockade och smörstekta kantareller kan faktiskt tänkas slinka ner om jag är på rätt humör.

Lök
Det är det jag aldrig skulle få för mig att äta, det är inte gott någonstans. Visst småbitar i maten kan jag klara av men är de större än 1 x 1 cm så avlider jag. Eller jag äter förmodligen inget eller bara väldigt lite. Lök är helt enkelt inte för mig.


Nu är det ju så att jag i liten mängd äter av alla dessa saker. Mina smak”lökar” (blä) utvecklas. I sinom tid kanske jag kommer tycka de smakar gott? Det fanns ju en tid då jag inte åt ost, senap eller chili con carne. Nu slinker det enkelt ner. Vem vet om 10 år kanske jag äter tomat, svamp och lök.

Kommentarer
Postat av: Karin

hehe älskar både svamp och lök:)

2010-10-04 @ 09:38:47
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Malin Sundin

härlig bild :)

2010-10-04 @ 23:18:11
URL: http://malinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0